2010. július 22., csütörtök

Üdv!

Üdv!


Köszöntök minden kedves idelátogatót!
Ezen az oldalon egy Twilight fanficet olvashattok, mely mind a négy könyvet alapul veszi.
Számomra fontos, hogy hű maradhassak ahhoz a világhoz, melyet Meyer oly' gondosan megteremtett, és mi megszerettünk. Ezen kívül a karakterek személyiségében is igyekszem hű maradni.

Kezdetnek két részt tervezek, melyek 20 és 30 között terjedő fejezetekből állnának, de ki tudja, akár még több is lehet, kevesebb semmiképpen.
Valamint, ha a sors – ihlet formájában – és ti is úgy akarjátok, akkor akár egy harmadik résszel is megtoldom, aminek alaptörténete már a fejemben van. Ez a harmadik rész kissé eltérne az első kettőtől, de mégis annak a folytatása lenne.
Az első rész címe Sunrise (Virradás/Napkelte), a másodiké Shine (Ragyogás) lenne, a harmadiknak pedig a Sunset (Napnyugta) címet gondoltam.
Mint ahogy a Twilight Saga könyveinek címei is leírják egy éjszaka menetét, úgy az én történetem címei is leírják egy nappalét, mely hajnalhasadástól alkonyatig tart.


SPOILER!

Az általam írt történet a Breaking Dawn után játszódik nyolcvan évvel. Bella boldogan él immáron vámpírként férjével, Edwarddal, felnőtt lányával, Nessie-vel – aki hamarosan betölti nyolcvanadik születésnapját –, a tőle kilenc évvel fiatalabb fiával, az Ifj. Edwarddal és természetesen a többi Cullennel.

Hogyan lehetséges, hogy Bellának vámpírként még egy gyermeke születhetett? Ifj. Edward, akinek mind két szülője vámpír, mennyiben különbözik a többiektől, és vajon milyen képesség birtokában van?
Nessie és Jacob Black kapcsolatát milyen súlyos titok lengik körül, és egyáltalán hova tűnt Jacob? Vajon Nessie hogyan éli meg kedvese hiányát?
A szerelem pedig hogyan kapcsolódik ismét egy vámpírokról szóló történethez és különbözik az eredetitől?

Mindezekre a kérdésekre választ kaphattok, a tizenhét éves Isabella Sheen szemszögéből íródó történetemből.


A történet minden fontosabb momentuma előre megíródott a fejemben. Minden részletet alaposan átgondoltam, és logikus magyarázatokkal ellátottam, valamint a barátaimmal is átbeszéltem, akiknek szintén fontos a Meyer hűség.

Nem mondom, hogy nem lesznek hasonlóságok, mert lesznek, de mindent meg fogok indokolni a történetben, valamint mindemellett igyekszem majd a legjobb tudásom szerint eltérni az eredetitől.


Az a tény, hogy Bellának és Edwardnak még egy gyermeket adtam, mikor ez lehetetlen a Meyer által megalkotott szabályok értelmében, még is úgy vélem lehetséges, és mindenre a történetben lassanként magyarázatot is adok.

Megjegyzés: A két név – Ifj. Edwardé és Isabella Sheené – bár fantáziátlanságra vall, mégis mindkettőnek fontos jelentősége van a történetben. Természetesen a későbbiekben erre is magyarázatot adok.



A történet születéséről, és némi magyarázat:

A Twilight Saga könyvek olvasása közben a fejemben megjelent egy fiatal fiú, aki nagyon hasonlított Edward Cullenhez, és ez a hasonlóság annyira szembetűnő volt, hogy tudtam csak is a fia lehet.
Persze tisztában voltam vele, hogy Bellának és Edwardnak már nem lehet gyereke, de még is annyira izgatott a titokzatos fiú kiléte és sorsa, hogy elkezdtem rajta gondolkozni.

Rákerestem a neten arra az egyértelmű kérdésre, miszerint a vámpíroknak lehet-e gyerekük, majd rátaláltam Meyer egy nyilatkozatára, mely bár egyértelműen kimondta Nem lehet, mégis egyetlen mondatával mélyen elgondolkoztatott: „Az egész egy fantáziatörténet, a teremtmények pedig nem léteznek.”

Nem tudom miért és hogyan, de ez a mondata kitárt előttem egy kiskaput, melyet megpróbálva kihasználni, tovább gondoltam a dolgokat.
Mert hiszen bár Meyer is megmagyarázta Nessie születésének körülményeit, mégis azt mondta a vámpíroknak nem lehet gyerekük, de ennek ellenére is belevitte ezt a csavart – mondhatni egy jó szándékkal elkövetett csaláshoz folyamodott –, hogy így vihesse tovább a szállakat, és tehesse tökéletesen boldoggá képzeletének szeretet teremtményeit.
Ezek után felbátorodva én is úgy gondoltam, hogy még egy jó szándékkal elkövetett csalás megengedet, főleg ha adok én is rá valami féle magyarázatot, majd végül megteremtettem az Ifj. Edwardot.

Persze tudtam alapos magyarázattal kellett szolgálnom, ahogy Meyer is tette, ebben pedig segítségemre volt Terra – és fantáziája –, akinek ezúton is szeretnék köszönetet mondani, hogy segített kitalálni egy – kis képzelőerővel persze – elfogadható magyarázatot. Mert hisz' végül is vámpírokról és alakváltó farkasokról beszélünk, így a fantázia elengedhetetlen, emellett pedig mennyire lehet nehéz azt a tényt elfogadni, hogy néha az életben történek olyan dolgok, amiket nem tudunk megmagyarázni!?

A magyarázatom tényleg igényel némi fantáziát, de ugyanakkor nem is teljesen alaptalanul kitalált. Utána olvastam a dolgoknak, összeszedtem minden felelhető információt a neten, majd ezeket átgondolva végül egy egészé gyúrtam össze.
Talán hihetetlen, de úgy gondoltam a jó cél érdekében megengedet némi misztikum és csoda, melyek Meyernél is jelentős szerepet kaptak, éppen ezért is vélem úgy, hogy Meyer hű maradtam – még így is.
Hogy miről is beszélek? Mi féle magyarázatról, mely megmagyarázza Ifj. Edward létét?
Ez a történetből ki fog derülni, valamint ha szeretnétek, akkor egy novella formájában is adok rá magyarázatot.


Emellett úgy vélem – legalábbis eddigi blogos tapasztalataim alapján –, hogy a történetem mondhatni egyedi – éppen emiatt, a csavar miatt, azaz Ifj. Edward miatt.
Hiszen a neten olvashatni olyan fanficeket, melyek Bella és Edward történetét mesélik el más szemszögből, vagy éppen valamelyikkőjük helyet egy másik személlyel való szerelmi szálukat írják le. Emellett akad nagy számban olyan is, mely Nessie és Jacob szerelmének viszontagságait mutatják be, de olyanok is, melyek már az ő gyereküknek életéről szólnak.


Talán nagy fába vágtam a fejszém, talán emiatt a jó szándékú csalás miatt még azelőtt elvesztek néhány olvasót, hogy megnyertem volna őket, de ha nem próbálom meg, sose tudhatom meg, hogy nektek, olvasóknak hogyan tetszik képzeletem szüleménye.
Hiszen ha anno Meyer, miután megírta a történetet nem merte volna kiadatni, félve, hogy butaságnak tartják a csillogó-villogó vámpírjait, akkor most minden máshogy alakul, és nem csak az én életemben.
Most nem lennének Twilight fanfic írások, és talán ennyi írópalánta se. MI, olvasók pedig nem várhatnánk hétről-hétre kedvenc történetink folytatását, csak hogy ismét – a négy könyv olvasása után újra – belemerülhessünk kedvenc vámpírjaink és imádnivaló farkasaink történeteibe. ÉN pedig személy szerint nem ismertem volna meg egy csomó remek embert, akikben igaz barátokra leltem! :)

SPOILER VÉGE!


Ha esetleg kérdésetek, észrevételetek lenne, nyugodtan keresetek meg vele írásban, akár chat-ben, akár kommentben, de akár e-mailben is. Igyekszem majd mindenkinek kielégítő válasszal szolgálni.

A heti egy frissítés mindig meglesz, ha véletlen csúsznák egy-két napot, azt mindig előre jelezni fogom a főblogon, ahogyan azt is, ha fent van a friss. Valamint ha igény lesz rá, akkor novellákkal, vagy pillanatképekkel is kiegészítem majd a történetet, egy-egy másik szereplő szemszögéből.


Jó olvasást és kellemes időtöltést kívánok a történethez! :)

Pusza, Krisz


U.I.: Szeretnék így, utolsó szó gyanánt köszönetet mondani a Tough Girls-nek (TG), akik nélkül talán – sőt biztos – sose kezdtem volna bele ebben az egész blogos fanficezésbe, még ha az írás mindig is az életem része volt. Köszönöm nektek, hogy támogattatok, valamint köszönöm a segítséget Terrának, és a csodás hátteret Atyusnak, a TG dizájnerének.
Mindannyitoknak egy hatalmas Quileute ölelést küldök!

=^.^=

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése